Wskazówki dla odchudzających się – odcinek 2561 ;)

odchudzający sie

Na temat odchudzania i układania diet napisano już chyba w Internecie wszystko. W księgarniach dostępne są książki pisane przez wielkie autorytety z dziedziny dietetyki, książki których treść obowiązuje od dziesiątek lat i obowiązywała będzie prawdopodobnie zawsze oraz takie, które przewracają całą naukę o odżywianiu do góry nogami i pozycje które są całkowitymi pomyłkami. Osobie, która chce odpowiedzieć sobie na jedno podstawowe pytanie „jak schudnąć”, strasznie ciężko odnaleźć się w tym gąszczu informacji. Ciężko oddzielić informacje prawdziwe i istotne od tych wyssanych z palca i absolutnie nie potrzebnych w początkowym etapie odchudzania. W tym artykule również nie przedstawię złotego środka na prostą utratę zbędnych kilogramów ale poruszę kolejne dwa tematy dotyczące świadomego odżywiania i zdrowego odchudzania.

Podstawowym pytaniem które zadaje sobie osoba pragnąca zbić nadmiar kilogramów to jak odpowiednio się odżywiać. Zakładam, że wiesz już o tym, że powinnaś spożywać 5-6 posiłków w ciągu dnia. Najlepiej w równych odstępach czasu. Wszystkie odpowiednio zbilansowane, pełnowartościowe. Unikaj diet które wyłączają poszczególne składniki odżywcze, nie bój się tłuszczów (zdrowych tłuszczów), nie głoduj i nie wierz we wszystko co piszą w kolorowych gazetach z „fit” w tytule.

Przede wszystkim zlikwiduj złe nawyki żywieniowe. Nie podjadaj, unikaj fast foodów, tłuszczów trans, przetworzonych produktów no i przede wszystkim cukrów. Wiele osób czytając to mówi sobie w myślach, że to przecież nie możliwe. Zawsze polecam im wówczas metodę małych kroków. Rezygnuj z poszczególnych produktów systematycznie i po kolei. Dziś wyłącz z diety wszystkie produkty zawierające cukier i zamień jest odpowiednikami, takimi jak dżemy bez dodatku cukru, słodziki ze stewii lub też ksylitol. Zacznij szykować posiłki do pracy. Najlepiej w szklanych lub ewentualnie plastikowych pojemnikach. Przejrzyj zawartość swojej lodówki. Usuń z niej wszystkie mocno przetworzone produktu, nadmiar słodycze. Zajrzyj do szafek i spiżarni i zrób przegląd produktów które dostarczają Ci węglowodanów. Zamień biały makaron i ryż na makarony orkiszowe, razowe czy też pełnoziarnisty ryż. Zrób zapasy kaszy gryczanej, jaglanej. Zmniejsz ilość pszenicy w swoim menu. Zapełnij zamrażarkę mrożonym szpinakiem, brokułami, fasolką i kup odpowiednią ilość świeżych warzyw i owoców. W dobrze wyposażonej kuchni będzie łatwiej zadbać Ci o zdrowe odżywianie.

Jeśli już uporasz się z tym wszystkim, możesz przejść na wyższy lewel i spróbować tzw. produktów zero kalorii. Są to odpowiedniki syropów, dipów, galaretek oraz sosów ale ich skład to praktycznie woda i naturalne aromaty i słodziki. Może patrząc na ich etykietę nie będziesz miała wielkiej ochoty na ich spożycie ale po tygodniach bez grama cukru czy ani jednej kostki czekolady zatęsknisz za słodkościami a produkty zero kalorii przyjdą Ci wtedy z ratunkiem. I to bez wyrzutów sumienia ;-) Wpisując w wyszukiwarkę hasło Walden Farms opinie traficie z pewnością na wyrazy zachwytu jak i absolutną krytykę tej marki. Warto spojrzeć na to chłodnym okiem. Ciekawie temat tego typu produktów przedstawiono na tym blogu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>